Pagina's

zondag 6 november 2016

Ontvangen flipbook #4: Sweet Bakery van Cat (USA)

Cat en ik zijn beide lid van de facebookgroep en hebben ook allebei geswapt met Lauren in Australie (wat heb ik nog veel met jullie te delen, maar dat komt nog wel). Dat was een internationale goodies-swap. Anyway, door die swap kwamen Cat en ik met elkaar in contact en we spraken af dat we een flipbook voor elkaar zouden maken. Na een hele poos en een verhuizing was het zover. We bedachten het thema Sweet Bakery en gingen aan de slag.

Nu wil het met de wederzijdse post naar de USA nog wel eens lang duren, dus na een paar weken kreeg ik het flipbook van Cat. Zij heeft nog maanden op de mijne gewacht, want die is na veel omzwervingen teruggekeerd naar Nederland, waarna ik 'm nog een keer gepost heb. Ondertussen had ik nog een flipbook binnen het thema gemaakt; die heb ik naar mijn vaste mailmaatje in Nederland gestuurd. Beide versies krijgen jullie nog wel te zien, maar nu wil ik jullie het flipbook van Cat showen.

Cat heeft een flipbook in flip file style gemaakt, een beetje vergelijkbaar met het travel flipbook dat ik maakte (klik hier). Dit is weer iets anders dan de file folder trouwens, dat is een flipbook gemaakt van een foldermapje. De flip file is een soort van map met verschillende vakken waar je dan iets in stopt. Je kunt ze zelf maken (zoals ik deed met het koffertje) of je koopt ze kant en klaar en maakt de inhoud zelf. Dat heeft Cat gedaan; ze heeft 6 kaarten dubbelzijdig versierd met mooi papier en nog veel meer.

Hieronder zie je de foto's van de kaarten die Cat decoreerde. Cat werkt heel gedetailleerd en maakt de prachtigste embellishments. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de kaart met het briefje. Op de bellyband (dat is een strook waar je iets achter klemt, in dit geval het briefje) zie
je een versiering met een cupcakeje: dat bestaat uit allerlei kleine onderdelen die aan elkaar geplakt zijn. Echt heel knap. Ook de shakercards zijn zelfgemaakt. Shakercards zijn plastic zakjes met pailletten, minikraaltjes of kleine punches er in, die je kunt shaken. Je hebt er een speciaal apparaatje voor waarmee je het plastic aan elkaar kunt branden (een fuse-apparaat). Cat maakte ze in jampotvorm. Shakercards kun je ook zonder apparaatje maken. In dat geval plak je plastic (of cellofaan) met washitape aan elkaar. Uiteraard kun je dan niet allerlei vormen maken.

Ik was erg blij met het flipbook van Cat. Niet alleen is het prachtig om te zien, ik heb er ook veel inspiratie uit gehaald. Steeds weer ontdek ik nieuwe ideeën, die ik zelf weer gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over de vele leuke goodies, waarvan ik inmiddels ook al weer een aantal heb verwerkt in andere projecten. Geniet mee van de vele foto's. Als je details wilt zien of de afwerking wilt bestuderen, klik op de foto en je ziet een groter beeld.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten