Pagina's

dinsdag 23 augustus 2016

Flipbook #2: Mr en Mrs

Mijn allereerste flipbook kreeg ik van Rachel uit Groot-Brittanniƫ. We deden allebei voor het eerst mee aan een swap, georganiseerd door Amber van www.snailmail-ideas.com. Rachel maakte een schitterend flipbook waarvan ik nog vaak plaatjes op Pinterest zie verschijnen; ik zal het jullie nog wel eens laten zien. In het begeleidende briefje schreef Rachel dat ze dat jaar ging trouwen. Dat bracht mij op het idee om een huwelijksflipbook te maken.

Ik heb een traditioneel flipbook gemaakt van drie vierkante pagina's, met nog een stukje extra er aan. Ik koos voor vooral oudroze gecombineerd met grijsblauw en zilver. En hier en daar een toefje rood natuurlijk. Rachel is dol op alles van Flow, dus ik heb wat spulletjes uit het Flow Paperbook verwerkt. Het uiteindelijke resultaat is leuk geworden, al zeg ik het zelf. Het thema liefde is er duidelijk in verwerkt, mede door alle hartjes, maar het geheel is niet zoetig. Er zitten wat extraatjes in zoals een geurtje (heel toepasselijk 'Amour') en een lekkere thee in het thema love, want ik ga er maar van uit dat Britten het romantisch vinden om samen thee te drinken. Rachel was in ieder geval heel erg blij met het flipbook.

De materialen die ik heb gebruikt zijn, voor zover ik me kan herinneren: achtergrondpapier van de Action, behalve de roze-oranje kleine bloemetjes (die is van Marianne Design) en het roze papier achter het theezakje (uit een paperpad van de Zeeman). De halfronde omslag komt van de Witte Boekhandel. De meeste washitapes zijn van Action. De stickerletters komen bij Wibra vandaan. De sticker van het stelletje komt uit een van de Flow Paperbooks.


de voorpagina




Geen opmerkingen:

Een reactie posten