Pagina's

woensdag 17 augustus 2016

Flipbook #1: Kerst in juli

Op Facebook ben ik al een poosje lid van de groep Snail Mail Flipbook. In deze groep posten creatievelingen van over de hele wereld foto's van flipbooks. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn wel flipbooks van gemaakt. Maandelijks is er ook een swap, waarvoor je je in kunt schrijven. Je wordt gekoppeld aan een van de andere deelnemers en dan maak je voor elkaar een flipbook in het thema van die maand. Voor de maand juli was het thema 'Christmas in July'. Deze swap was een beetje anders dan anders, want naast een flipbook moest je ook (kerst)cadeautjes voor je swapmaatje kopen en leuk inpakken natuurlijk.

Pastelkleurtjes

Voor de kerstswap werd ik gekoppeld aan Janine uit Duitsland. Ik had al werk van Janine gezien op de fb-pagina, dus ik keek er erg naar uit. Geheel terecht, want ik kreeg een werkelijk fantastisch flipbook van haar. Die laat ik een andere keer zien. Eerst maar eens mijn eigen creatie, want voor de eerste post op dit nieuwe blog kan ik natuurlijk moeilijk met het werk van iemand anders aankomen. Voor het thema kerst wilde ik niet zomaar met de geijkte kleurtjes werken. Het is immers hoog zomer in juli (qua datum dan), dus het mag best wat lichter. Ik koos voor pastelkleurtjes in combinatie met kraftpapier: rose, mintgroen, bruin en wit dus. Daar bleken de kerststickers van Sostrene Grene prima bij te passen. Hier en daar een toefje goud er bij voor de glitters en het kleurenschema van het juli-kerst-flipbook is klaar. Als speciale extra heb ik een harmonica-boekje gemaakt: aan elkaar geplakte pergamijnzakjes die als een harmonica uitvouwen. Mooi kaartje met een hert en een lintje er om, leuke goodies er in en je hebt een bijzonder cadeautje.

Materialen

Voor dit flipbook heb ik vooral materialen van Sostrene Grene gebruikt: wit glitterpapier, rose glanspapier, kaartje met hert, rose kwastjes, rose en groene sterrenstickers, plaatjesstickers, groene sticker voorzijde, zakje met groene stipjes, groen lint en groen inpakpapier met dennenboompjes. Ook van de Action komt het nodige: papier met groen chevronmotief, papier met gouden stipjes, papier met rose stipjes, het groene houten huisje en de sleutel op het pakje. Xenos leverde de kraft-'doilie' van de voorpagina en het groenwitte hartje. Het hohoho-lint (papier) komt van Dreamkey Design, Meer Leuks tekende voor de Let it Snow-sticker en de kraft tags met rose opdruk komen uit het Flow Paperbook. Van de overige materialen, zoals de washitapes en de Project Life kaartjes, weet ik niet meer waar ze vandaan komen.




 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten